Blogg

Extratjänster som vi erbjuder

 

I detta blogginlägg tänkte vi belysa några av de extratjänster och tillägg vi erbjuder. En av de saker som vi känner utmärker oss som systemleverantör är att vi är extra flexibla och försöker vårt bästa för att ni som kund ska slippa behöva leta upp fler leverantörer, eller göra manuellt arbete i onödan.

Det är fler saker än de som nämns nedan som är möjliga för oss att hjälpa till med, skriv till oss på support@happybooking.se om det är något som du skulle vilja få mer information om!

Hemsida

För att kunna ta emot bokningar på sin egen hemsida behöver man givetvis en hemsida. Det är något vi kan hjälpa till med, vi kan lägga upp en något enklare sida och anpassa den efter dina önskemål. Detta kostar er endast 399kr/mån (min 12 mån), och vi tar då hand om drift och support.

Finns det behov av en mer avancerad sida, så hjälper vi givetvis med det med. Behövs det integrationer, eller specialanpassningar, så hoppar våra utvecklare in och löser det. Fast pris är tyvärr inte möjligt att lämna utan att veta exakt vad det rör sig om, hör av er så tar vi fram en offert!

Automatiska sms

Har ni många gäster som hör av sig för att få vägbeskrivningar, eller ställer många samma frågor? Kanske det skulle gå att lösa med ett automatiskt sms som alla era gäster får innan incheckning. Vi har möjligheten att lägga upp ett sådant! Utskick vid utcheckning är också möjligt, om det är något ni hellre önskar. Kostnaden är beroende på meddelandets längd, och blir då per utskickat sms.

Genomgång av befintliga priser/konkurrenter/hemsida/bilder

I och med att vi arbetat med hundratals hotell, ser deras hemsidor, laddar upp deras bilder, etc. Så har vi genom åren blivit något av experter när det gäller hur man bör lägga upp sin hemsida, hurdana priser man bör ha och vad som är bra bilder. Vi kan erbjuda er en genomgång av var det finns förbättringspotential och på så sätt kan ni öka er beläggning eller kunna höja priserna utan att tappa gäster. Denna konsultation debiterar vi per timme, och vårt timarvode ligger på 1050kr.

Skicka epost med egen domän

På grund av det ökande problemet med skräppost kräver mailleverantörerna att man verifierar sin domän innan de tillåter att man skickar mail från den adressen. Det är därför alla mail från systemet har happybooking.io som domän, vi kan helt enkelt inte verifiera alla domäner då det kräver en del inställning och handpåläggning för varje separat adress.

Men om ni känner att det hade varit tydligare för era gäster att få mail från er egen adress, så är det något som är möjligt att göra. Det är en engångskostnad på 1099kr och då behöver vi även få åtkomst till era DNS inställningar. Hör av dig om ni vill veta lite mer om hur det går till.

Skräddarsydda rapporter

Önskar du ibland att det vore möjligt att få en Pdf eller en Excel-fil med just ett visst utseende eller där saker och ting var upplagda på ett specifikt sätt? Det är såklart möjligt! Vi erbjuder skräddarsydda rapporter där vi utformar dem efter era önskemål. Priset är från 4000kr för de vanligaste typerna av rapporter.

Marknadsföring adwords

Marknadsföring på internet är viktigt. Det är få som säger emot det. Men hur kommer man igång? Det är så mycket komplicerade begrepp som CTR och CPC. Ska man marknadsföra sig på Facebook, Google eller Instagram? Oroa er inte, vi kan stå till tjänst med detta! Vi har mångårig erfarenhet av marknadsföring på internet, och dessutom samarbetspartners inom reklamvärlden som vi kan ta hjälp av vid behov. Det behöver inte kosta mycket, och kan potentiellt ge dig många nya gäster som bokar direkt på din hemsida istället för via bokningskanalerna.

Fortnox integration

Använder ni, eller funderar på att börja med, Fortnox faktureringstjänst? Vi har en integration med den som vi kan erbjuda mot en låg kostnad, som möjliggör att ni kan skicka fakturor direkt från HappyBooking till Fortnox, där de sedan kan hanteras vidare. Vi debiterar 79kr per månad för denna koppling.

Ratemetrics integration

Vad är rätt pris för ert hotell? Ja de beror ju på vad era konkurrenter tar per natt. Och ofta varierar priset beroende på säsong och ifall det är några stora evenemang i närheten. Ratemetrics är ett verktyg som kan hålla koll på dina konkurrenters priser åt dig, så att du får en tydlig överblick var dina priser ligger jämfört med konkurrenternas. Kostnaden för tjänsten kan du kanske snabbt ta igen, genom att se till att priserna ligger optimalt. Den kostar 59kr/mån per hotell du vill följa.

Citybreak integration

Vi kan nu erbjuda en direkt integration mellan Citybreak och HappyBooking. Tidigare har detta endast varit möjligt via en Channel Manager, men den feedback vi fått från våra kunder är att detta inte har fungerat tillfredsställande.

Den nya integrationen kommer att åtgärda de problem som tidigare funnits med kopplingen. Hör av er ifall ni vill använda vår egen integration istället! Den kostar 99kr/mån.

Kortbetalning/terminal/kassa

Något som måste vara enkelt och smidigt är att ta betalt av gästerna, det är något man gör så gott som dagligen. Vi har genom åren knutit många kontakter med leverantörer av kortterminaler, kassamaskiner samt internetbetalningar. Hör av dig så kan vi rekommendera något för er verksamhet!

 


Intresserad av vad vi gör? Skriv din e-postadress nedan så hör vi av oss!

Ett urval av våra kunder

  • Untitled -2
  • Angel Inn Midhurst
  • Gasthaus _pyorealogo
  • Citysleep

Kontakta oss för att boka personlig genomgång