Priser

Vi tror på enkel prissättning. 

Oavsett om du hyr ut ett objekt eller hundratals finns ett bra alternativ för just dig. Du får en egen onlinebokning med kortbetalning och statistik som ger dig full koll på din verksamhet.

  • Gratis

    0 kr + 1,9%
    per månad
    • 1-20 rum

    •  
    • Onlinebokning & channel manager
    • Onlinebokning

      🛈 En optimerad onlinebokning som vi integrerar med er webbplats. Onlinebokningen har stöd för mobila enheter och anpassar sig automatiskt för t ex telefoner och surfplattor.
    • Anslut till Booking.com, Expedia m fl*
      🛈 Detta ger dig möjlighet att få en tvåvägs anslutning till över 100 kanaler genom att köpa en channel manager tjänst från MyAllocator.com. Vi hjälper dig att koppla ihop den med Happybooking. Du sköter enkelt all tillgänglighet och priser från Happybooking som skickar uppdateringar till MyAllocator och alla kanaler du behöver. *Licenskostnad för MyAllocator tillkommer.
    • Mobilvänlig bokningssida
      🛈 Onlinebokningen är mobilvänlig och kommer automatiskt att anpassa sig efter om besökaren använder mobiltelefon, surfplatta eller en dator.
    •  
    • Bokningssystem
    • Statistik och rapporter

      🛈 Rapporter för ett flertal viktiga funktioner samt statistik över antal bokningar, beläggning, vilka dagar och kanaler som är mest populära. All statistik kommer upp automatiskt och uppdateras i realtid.
    • Smartphone app
      🛈 Hantera enkelt dina gäster och bokningar med våra appar som går att ladda ned gratis till iPhone och Android.
    • Hantera bokningar, rum och städ

      🛈 Enkel och snabb hantering av olika rumstyper, bokningar och städning. Checka in och ut med en knapptryckning samt välj om rum skall städas varje dag, vid avresa eller om gästerna städar rummen själva.
    • Priser, rabattkoder och kampanjer

      🛈 Vi har en mycket kraftfull kampanjhantering som gör det möjligt att variera priser, rabattkoder och kampanjer över säsong, veckor eller helger. Du kan skapa varierad prissättning beroende på hur många nätter gästen bor, om de köper flera rum eller om det t ex är ett evenemang i staden som gör att efterfrågan ökat. Kontakta oss så kan vi berätta mer om hur vår prishantering fungerar.
    • Stöd för flera språk
      🛈 Både onlinebokningen och systemet stödjer flera språk och ytterligare språk kan läggas till vid behov.
    • Paket och tillval
      🛈 Systemet har stöd för att skapa paket med t ex en Nyårsmiddag och boende eller ett boende med tillhörande kurs. Du kan också lägga till valfritt antal tillval och skapa merförsäljning redan innan kunden är på plats hos er.
    • SMS- och E-postbekräftelse

      🛈 Systemet kan skicka automatiska sms- och e-postbekräftelser. Välj själv vad som ska stå och om e-postbekräftelser skall gå ut automatiskt eller skicka dem manuellt från systemet. Har du ett kodlåssystem kan systemet skicka ut koder 3 h före incheckning.
    • Fakturor och kvitton
      🛈 Skapa fakturor, notor och kvitton till dina gäster direkt i Happybooking. Skicka som bifogad PDF eller skriv ut på plats.
    • Exportera kunder
      🛈 Exportera kundinformation och öppna i Excel.
    • Begränsningar
      🛈 Skapa begränsningar för minsta antal nätter vid bokning, max antal nätter vid bokning, bokning vissa dagar, bokning antal dagar i förväg mm.
    • Anpassa utseende

      🛈 Lägg till egna texter, foton och företagets logotyp på bokningssidan. Du kan även anpassa knapparna i bokningssystemet vilket gör det möjligt att använda Happybooking till annat än bara hotell och vandrarhem. Vi har t ex kunder som hyr ut parkeringsplatser, mötesrum, husbilar och vattenskotrar.
    • Kalendervy
      🛈 Se alla dina bokningar i en överskådlig kalendervy. Förläng, flytta eller förkorta en bokning snabbt och enkelt genom att dra och släppa i kalendern.
    • Gruppbokningar
      🛈 Skapa bokningar för grupper och flera rum på ett enkelt sätt.
    • Noteringar
      🛈 Skapa noteringar och kommentarer för era bokningar och kunder.
    • Obegränsat antal användare
      🛈 Obegränsat antal användare för dina anställda
    •  
    • Betallösningar
    • Stöd för kortbetalning ingår

      🛈 Betalväxel för onlinebokningen med stöd för VISA och Mastercard ingår, vi hjälper er med inlösenavtal. En avgift per transaktion tillkommer som betalas till kortinlösaren.
    • Virtuell terminal
      🛈 Virtuell terminal gör det möjligt att debitera kort över telefon eller t ex ta betalt av kunder som bokat via Booking.com eller Expedia och ni erhållit ett kortnummer. Vi hjälper er med ett sk MOTO-avtal för kortinlösen.
    • Fysisk betalkortsterminal
      🛈 En fysisk betalkortsterminal ingår i alla våra paket, du kan enkelt styra terminalen via din smartphone eller surfplatta. Ingen månadsavgift endast en låg transaktionsavgift på 1,5% per transaktion tillkommer och inkluderar kortinlösen. Vi hjälper dig med inlösenavtal.
    •  
    • Support
    • Fri support via e-post
      🛈 Fri support via e-post, svar inom 24h
  • Start

    495 kr
    per månad
    • 1-10 rum

    •  
    • Onlinebokning & channel manager
    • Onlinebokning utan provision

      🛈 En optimerad onlinebokning som vi integrerar med er webbplats. Onlinebokningen har stöd för mobila enheter och anpassar sig automatiskt för t ex telefoner och surfplattor.
    • Anslut till Booking.com, Expedia m fl*
      🛈 Detta ger dig möjlighet att få en tvåvägs anslutning till över 100 kanaler genom att köpa en channel manager tjänst från MyAllocator.com. Vi hjälper dig att koppla ihop den med Happybooking. Du sköter enkelt all tillgänglighet och priser från Happybooking som skickar uppdateringar till MyAllocator och alla kanaler du behöver. *Licenskostnad för MyAllocator tillkommer.
    • Mobilvänlig bokningssida
      🛈 Onlinebokningen är mobilvänlig och kommer automatiskt att anpassa sig efter om besökaren använder mobiltelefon, surfplatta eller en dator.
    •  
    • Bokningssystem
    • Statistik och rapporter

      🛈 Rapporter för ett flertal viktiga funktioner samt statistik över antal bokningar, beläggning, vilka dagar och kanaler som är mest populära. All statistik kommer upp automatiskt och uppdateras i realtid.
    • Smartphone app
      🛈 Hantera enkelt dina gäster och bokningar med våra appar som går att ladda ned gratis till iPhone och Android.
    • Hantera bokningar, rum och städ

      🛈 Enkel och snabb hantering av olika rumstyper, bokningar och städning. Checka in och ut med en knapptryckning samt välj om rum skall städas varje dag, vid avresa eller om gästerna städar rummen själva.
    • Priser, rabattkoder och kampanjer

      🛈 Vi har en mycket kraftfull kampanjhantering som gör det möjligt att variera priser, rabattkoder och kampanjer över säsong, veckor eller helger. Du kan skapa varierad prissättning beroende på hur många nätter gästen bor, om de köper flera rum eller om det t ex är ett evenemang i staden som gör att efterfrågan ökat. Kontakta oss så kan vi berätta mer om hur vår prishantering fungerar.
    • Stöd för flera språk
      🛈 Både onlinebokningen och systemet stödjer flera språk och ytterligare språk kan läggas till vid behov.
    • Paket och tillval
      🛈 Systemet har stöd för att skapa paket med t ex en Nyårsmiddag och boende eller ett boende med tillhörande kurs. Du kan också lägga till valfritt antal tillval och skapa merförsäljning redan innan kunden är på plats hos er.
    • SMS- och E-postbekräftelse

      🛈 Systemet kan skicka automatiska sms- och e-postbekräftelser. Välj själv vad som ska stå och om e-postbekräftelser skall gå ut automatiskt eller skicka dem manuellt från systemet. Har du ett kodlåssystem kan systemet skicka ut koder 3 h före incheckning.
    • Fakturor och kvitton
      🛈 Skapa fakturor, notor och kvitton till dina gäster direkt i Happybooking. Skicka som bifogad PDF eller skriv ut på plats.
    • Exportera kunder
      🛈 Exportera kundinformation och öppna i Excel.
    • Begränsningar
      🛈 Skapa begränsningar för minsta antal nätter vid bokning, max antal nätter vid bokning, bokning vissa dagar, bokning antal dagar i förväg mm.
    • Anpassa utseende

      🛈 Lägg till egna texter, foton och företagets logotyp på bokningssidan. Du kan även anpassa knapparna i bokningssystemet vilket gör det möjligt att använda Happybooking till annat än bara hotell och vandrarhem. Vi har t ex kunder som hyr ut parkeringsplatser, mötesrum, husbilar och vattenskotrar.
    • Kalendervy
      🛈 Se alla dina bokningar i en överskådlig kalendervy. Förläng, flytta eller förkorta en bokning snabbt och enkelt genom att dra och släppa i kalendern.
    • Gruppbokningar
      🛈 Skapa bokningar för grupper och flera rum på ett enkelt sätt.
    • Noteringar
      🛈 Skapa noteringar och kommentarer för era bokningar och kunder.
    • Obegränsat antal användare
      🛈 Obegränsat antal användare för dina anställda
    •  
    • Betallösningar
    • Stöd för kortbetalning ingår

      🛈 Betalväxel för onlinebokningen med stöd för VISA och Mastercard ingår, vi hjälper er med inlösenavtal. En avgift per transaktion tillkommer som betalas till kortinlösaren.
    • Virtuell terminal
      🛈 Virtuell terminal gör det möjligt att debitera kort över telefon eller t ex ta betalt av kunder som bokat via Booking.com eller Expedia och ni erhållit ett kortnummer. Vi hjälper er med ett sk MOTO-avtal för kortinlösen.
    • Fysisk betalkortsterminal
      🛈 En fysisk betalkortsterminal ingår i alla våra paket, du kan enkelt styra terminalen via din smartphone eller surfplatta. Ingen månadsavgift endast en låg transaktionsavgift på 1,5% per transaktion tillkommer och inkluderar kortinlösen. Vi hjälper dig med inlösenavtal.
    •  
    • Support
    • Fri support via e-post
      🛈 Fri support via e-post, svar inom 24h
  • Business

    675 kr
    per månad
    • 11-30 rum

    •  
    • Samtliga funktioner i "Start" samt,
    • Skräddarsydda rapporter*
      🛈 Beställ skräddarsydda rapporter efter de behov ni har i er verksamhet. *En kostnad tillkommer för skräddarsydda rapporter.
    •  
    • Business support
    • Prioriterad e-postsupport
      🛈 E-postsupport med svar inom 12h (normalt inom 1-2h)
    • Premium telefonsupport
      🛈 Telefonsupport med svar utanför kontorstid
    • Support via chat
      🛈 Support via chat 09.00-20.00
  • Enterprise

    1349 kr
    per månad
    • 31-200 rum

      🛈 Har ni fler än 200 rum? Kontakta oss för offert!
    •  
    • Samtliga funktioner i "Business" samt,
    • Hantera flera hotell
      🛈 Hantera flera hotell från samma inloggning, passar bra för kedjor och dig som äger flera anläggningar/lägenheter. Du kan få samlad statistik för alla anläggningar.
    • Integration till kassasystem
    • Automatiserad check-in
      🛈 Stöd för kodlås gör att ni kan automatisera check-in. Kunden kan själv checka in på ett säkert sätt dygnet runt och ni behöver inte manuellt lägga fram nycklar eller kort för sena ankomster. Spara tid och pengar varje dag.
    • GDS-anslutning*
      🛈 Genom att ansluta till MyAllocator genom Happybooking kan du också ansluta till flera GDS. *Anslutningen sker via Reconline och deras villkor och ev licenser tillkommer.
    •  
    • Enterprise support
    • Prioriterad e-postsupport
      🛈 E-postsupport med svar inom 12h (normalt inom 1-2h)
    • Premium telefonsupport
      🛈 Telefonsupport med svar utanför kontorstid
    • Support via chat
      🛈 Support via chat 09.00-20.00

Tillval

Webbplats
399 kr / mån

Få en egen webbplats med stöd för flera språk

Marknadsföring
fr. 1995 kr / mån

Låt våra experter hjälpa er anläggning att öka beläggningen och minska beroendet av dyra bokningskanaler

Kort-terminal
0 kr / mån

Börja ta betalt med kort! Vi inkluderar en betalkortsterminal i alla våra paket. Kontakta oss för mer information.

Kassasystem
fr. 399 kr / mån

Vi erbjuder ett integrerat och godkänt PC-kassasystem i samarbete med Entersale och Sharp. Kontakta oss för mer information

Låssystem
fr. 6 500 kr / lås

I samarbete med Telkey kan vi erbjuda låssystem som gör att du kan automatisera check-in på din anläggning. Lägg din tid på att ta hand om kunderna istället för administration. Låt gäster checka in även på kvällen och natten untan handpåläggning. Kräver Enterprise-paketet och kostnader tillkommer för installation och drift. Vid större volym lås kan priset förändras.

Fortnox integration
fr. 79 kr/mån

Med Fortnox Fakturaintegration kan du skapa fakturor i ditt affärssystem med en knapptryckning från Happybooking. Kontakta oss för mer information.

Starthjälp
fr. 1 995 kr engångskostnad

Vi genomför en personlig onlineutbildning med er. Vi skapar era produkter, rum och priser. Vi hjälper er att lägga in era bilder, logotypen er bekräftelse och installerar er onlinebokning. Vi är med er under hela uppstartsprocessen. Start 1 995kr, Business 2995 kr, Enterprise 3 995kr.

Ett urval av våra kunder

  • Untitled -2
  • Angel Inn Midhurst
  • Gasthaus _pyorealogo
  • Citysleep
  • Hemavans Wärdshus

Kontakta oss för att boka personlig genomgång