Blogg

Smarta prissättningsstrategier för små hotell och operatörer

För att generera maximalt med vinst från en rumsreservation så kommer du som hotelloperatör att behöva anamma ett robust angreppssätt till er prissättningstrategi. Hur ni som hotell sätter era priser kan ha en direkt inverkan på hur sista raden ser ut och vad ni har för rykte om er i marknaden. Att ta fram en prissättningsstrategi Att sänka priserna kan initialt skapa lite intresse i er produ...

Fortsätt läsa...

5 ways technology can change the way operators manage the hotel guest experience.

Digital savvy customers expect a lot from anything that they buy. They have done their research, know probably more than you do about a product and service having found the pros and cons of what is on offer – and ultimately decided to buy when everything is right for them.The hotel industry is not famous for being on the cutting edge of technology, but recently there have been so many disruptiv...

Fortsätt läsa...

Hur man förbättrar sin beläggning när det behövs som mest

De flesta hotelloperatörer kämpar med att hitta effektiva sätt att stimulera bokningar när rumsbeläggningen går ner, vanligtvis under en period av låg efterfrågan eller när ni är på väg in i en lågsäsong. Att sänka priserna är en vanlig reaktion till detta, och visst så kan det sälja några fler rumsnätter, men som strategi skapar den inte någon ny efterfrågan, det kommer endast att förflytta pr...

Fortsätt läsa...

Grundläggande prissättningsstrategier och Revenue Management

Vi har tagit fram en e-bok för er som vill lära er mer om det som på engelska kallas för Revenue Management. Här i förklarar vi grundläggande prissättningstrategier för er som har hotell, vandrarhem eller dylikt. Det skulle vara roligt att höra era tankar om detta, skriv gärna en rad eller två om det är något som skulle behöva en grundligare förklarning! Klicka här för att läsa boken

Fortsätt läsa...

Ta fram en lämplig prisstrategi för hotellet genom att jämföra äpplen med äpplen

Varje kund har sitt eget motiv till varför de vill köpa något, vad de har för förväntningar, och hur priskänsliga de är när det kommer till att betala lite mer för en upplevelse utöver det vanliga. Marknadssegmentering För att kunna rikta marknadsföringen mot en viss typ av kunder som beter sig annorlunda med ett erbjudande som matchar deras behov och budget måste ni använda er utav marknadss...

Fortsätt läsa...

Ett urval av våra kunder

  • Untitled -2
  • Angel Inn Midhurst
  • Gasthaus _pyorealogo
  • Citysleep

Kontakta oss för att boka personlig genomgång